WEDA Design & Advertising

“Sommigen noemen het ellendig lang doorvragen, anderen oog hebben voor details.”
Bert van der Leij, Productiemanager

Merkgedreven oplossingen in Design & Advertising

  • "Het gedrag van mensen beïnvloeden, dat is ons doel. Dat doen we met creativiteit, digitale en offline media, scherpe positioneringen en vooral met overtuigingskracht"

    Timo Weda, Directeur
  • "Ervoor zorgen dat mensen in positieve zin met elkaar over een merk gaan praten, ook dat is een doel van creativiteit"

    Pieter Dijkstra en Ulco de Jong, Creatie
  • “Het ontwikkelen van animaties is vrijwel dagelijkse kost”

Het verhaal in plaatjes

Werkveld

Bij WEDA staat het merk centraal. Of het nu gaat om een (her)positioneringstraject of de ontwikkeling van een brochure. Vanuit het merk opereren we op hoofdlijnen in twee dimensies.

Het begint vaak bij de merkidentiteit die zich vertaalt naar designoplossingen. Denk aan de ontwikkeling van een logo en visuele identiteit.

Vervolgens zoomen we in op de merkexpressie: de manier waarop we als merk interacteren met de markt. Dit vertaalt zich naar advertisingoplossingen in de breedste zin van het woord. Van app tot brochure, van activatiecampagne tot cross-mediale campagnes.

Aanpak

WEDA hanteert een eenvoudig proces van vier stappen – de 4 i’s – om te komen tot effectieve, eenduidige én geïntegreerde communicatie waarbij vormtaal, spreektaal en beeldtaal op elkaar aansluiten.

  1. Inleven:

Weten wat er leeft: dit doen we in lijn met onze Close to MarketsTM filosofie. We brengen de ‘Customer Journey’ van onze doelgroepen in beeld.

  1. Inzicht:

Het verwerken van de observaties tijdens de inlevingsfase in relevante inzichten op het gebied van markt, mens (doelgroep) en merk. 
 

  1. Idee:

Hier vertalen we logica in een creatieve oplossing die eenduidig en impactvol merk en mens dichter bij elkaar brengt.
 

  1. Implementatie:

Een cruciale stap waarbij WEDA alles doet om kwalitatief hoogwaardige communicatie(middelen) – binnen budget en planning –  te leveren. 

 

Filosofie

Onze ruimschoots in praktijk bewezen eigen aanpak Close to markets™: het doorgronden van markten, producten en/of diensten – én die van concurrenten – met als doel unieke inzichten vergaren en verwerken in communicatie.

Vóórdat we aan het werk gaan dompelen we ons dus eerst onder in de dagelijkse praktijk van onze klant. Zo kunt u ons tegenkomen op de verkoopafdeling van onze opdrachtgevers, in hun callcenter, magazijn, yogazaal, hoofdkantoor, testcenter, bestelbusje, weiland, serviceafdeling, winkel, kraamkamer en koeienstal.

Close to markets™ levert onze klanten relevante, effectieve communicatie op en onszelf langdurige en bijzonder inspirerende klantrelaties. Het maakt bovendien onze campagnes en (online) strategieën aantoonbaar onderscheidend en effectiever.